top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

ניהול זמן

עודכן: 3 בינו׳ 2021


ניהול זמן הוא כינוי לאוסף שיטות ומיומנויות שנועדו לביצוע של תכנון ובקרה על משך הזמן המוקדש לפעילויות שונות, וזאת במטרה לשפר את היעילות. ברחבי האינטרנט תמצאו טיפים למכבר בנוגע לניהול זמן יעיל, מניעת דחיינות ועוד אבל למה זה בכלל חשוב לנו בתור מורים מאמנים?

לנו כמורים יש אינספור משימות קטנות וגדולות לאורך היום ואנחנו צריכים להתאמן בתעדוף משימות, חלוקת זמנים והכרות עמוקה עם עצמנו לגבי מתי הכי אפקטיבי לנו להתיישב לעבוד.

נשמע טריוויאלי? אז זהו שממש לא.

הדבר היחיד המונע מאיתנו לבצע את מה שאנחנו רוצים וצריכים לעשות הוא הדחיינות. דחיינות היא לא רק עיכוב בביצוע של משהו חשוב, זה עיכוב לא רציונלי. כלומר, אנו דוחים באופן רצוני משימות חשובות, למרות שברור לנו שאנחנו מזיקים לעצמנו, ברור לנו שזה נגד האינטרסים האישיים שלנו.

התלמידים שלנו עמוסים באינספור משימות, אם משימות הקשורות ללימודים ולעשייה בית ספרית ואם במגוון עיסוקים לאחר שעות הלימודים. כאשר פתחתי את הנושא מול תלמידי הם הודו שאינם מנהלים רשימה וסומכים על עצמם או על הוריהם שיזכירו להם או על חבריהם שבטוח יכתבו משהו בקבוצה של הווטסאפ. כאשר הצגתי בפניהם את כל תחום ניהול הזמן הם אמרו שהדבר היה להם חדש.

בתור מורה מאמנת אני מחפשת דרכים וכלים להתאמן בעצמי וכמובן לאמן את התלמידים שלי כל זאת על מנת לסייע ולהכין אותם ליום שאחרי ולא פחות חשוב להתמודד באופן מיטבי עם שנות הלימודים שלהם. כחלק מהמחקר שעשיתי נתקלתי באילנה ויימן . אילנה הינה מאמנת לניהול זמן אפקטיבי וניהלתי עם אילנה שיחות בנושא דחיינות וניהול זמן אפקטיבי עבור תלמידים ומורים. לאילנה הרצאות, אימון אישי וקורסים מקוונים העוסקים כולם בניהול זמן והיא אף מעבירה השתלמויות ייעודיות למורים בנושא. ביקשתי מאילנה שתשתף אותנו בתכנים שלה והיא הסכימה.

מצרפת לכם כאן מצגת בנושא דחיינות וכן הצעה לפעילות כיתתית בנושא.

כמובן שהעברתי את המצגת והפעילות אצלי בכיתה התלמידים נהנו לשלב בין העולמות, לתכנן את החודש/שבוע שלהם קדימה. ישבתי כל פעם עם קבוצת תלמידים ועם הלוח החודשי ושחוחחנו על סדרי עדיפויות, דחיינות ואיך מצליחים להתמודד עם הכל.

ניהול זמן לא תמיד נמצא באג׳נדה הלימודית או בתכניות הפדגוגיות של משרד החינוך וחבל, לא פעם התלמידים שלי מלינים על כך שלא מלמדים אותם איך ללמוד לא עוסקים באיך? אלא רק ב מה? ולכן חובה בעיני על כל איש חינוך לעסוק בניהול הלמידה ולתת לתלמידים כלים ישימים.

להעמקה ממליצה להאזין לפודקאסט של אילנה בפופקורן בלינק כאן.

ולקרא את התכנים המעולים שעולים לאתר של אילנה בלינק כאן.

1,109 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page