top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

תעודת סיכום שנה


השבוע נציין את סיומה של שנת הלימודים תשפ״ב והסיום מזמן לנו הסתכלות רפלקטיבית על השנה שחלפה, המקומות בהם צלחנו והמקומות עליהם עוד נותרה לנו עבודה.


אז למה תעודה הורה?

מאז שהילדים שלי נכנסו למערכת החינוך אני מכינה להם תעודת הורה, המסר שלי עבור הילדים שלי הוא שאני רואה אותם, רואה את המאמצים שהושקעו, הגבעות שנכבשו, הדרכים בהם הלכו ואני רוצה לשדר להם הלאה שלא רק המבדק בחשבון או גיאומטריה הוא שחשוב.

התעודה ניתנת לילדים מתוך הקשר והסבר שהסתכלתי על השנה שחלפה ואלו המקומות שראיתי, יש כאן אימון בראיה רפלקטיבית שלא תמיד פשוטה, לא רק להיזכר מה עברנו אלא מה לקחנו מתוך התנסויות העבר שלנו, התעודה מזמנת שיח עם הילד על מה שעבר ועוד יש לו לעבור.


איך עושים זאת?

אני נערכת מראש, מדפיסה בבית את תעודת ההורה שהכנתי, כמובן גם אתם מוזמנים להשתמש בתעודה שהכנתי אצרף את הלינק ממש למטה.

אני עוברת על החוזקות של כל ילדי, האתגרים שהם צלחו או שאולי עוד מחכים להם וכמובן מסיימת במילים מאיתנו ההורים. אני משתדלת שהכתיבה לא תעסוק באתגרים או חוזקות לימודיים כי זה משהו שמשקפים להם בבית הספר אלא יותר בכוחות שלהם ביחס לעצמם ומאירה את כל המקומות אותם עברו וצלחו. אנחנו עורכים בבית טקס הענקת תעודה מההורה ושומרים את זה יחד עם הפולדר שמקבלים מבית הספר.


חשוב לי לציין שאנחנו לא מבטלים את תעודת בית הספר יש מקום גם לאוריינות אבל בד בבד נותנים מקום גם למילים מאיתנו ההורים.


238 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page