top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

הכישורים והמיומנויות של שנת 2025


את הפוסט הזה הניעה תמונה אותה ראיתי באחד משיטוטי ברחבי האינטרנט, אותה תמונה גרמה לי לחקור מה ומי עומדים מאחורי המלל בתמונה ואף תרגמתי אותה עבורכם.

הפורום הכלכלי העולמי הינו ארגון ללא מטרות רווח אשר הקים מרטין קלאוס שוואב ב 1971 הפורום דן בנושאים מגוונים בתחומי כלכלה, סביבה ועוד. בכנס שהתקיים באוקטובר 2020 הוצג מסמך העוסק בכישורים הנדרשים בעולם התעסוקה ב2025 וכמה זמן יקח לכל עובד לסגל לעצמו את אותן מיומנויות מפתח שהפורום מצא כהכרחיים לפרופיל העובד. עוד ציינו במאמר כי 50% מהעובדים ידרשו לאמץ כישורים חדשים כדי להצליח בעולם העבודה.

בתור אנשי חינוך סט הכלים והמיומנויות הללו צריך להיות חלק מתכנון יחידת הוראה ואפילו בתכנון השנתי שלנו, אנחנו צריכים לסייע לתלמידים שלנו גם אם באופן חלקי לרכוש את סט הכלים והמיומנויות הללו.


הלמידה ההיברידית למשל, חלקית בכיתה וחלקית בבית הספר מאפשרת לנו מרחב תמרון רב בהכנסת כלים דיגיטליים שיסייעו ללומדים שלנו לטפח חלק מהמיומנויות המצויינות במסמך.

בבוואנו להכין שיעור או יחידת הוראה כדאי שנשב בצוות ונסקור את המסמך ונראה כיצד אנחנו יכולים לתת ביטוי לאותן מיומנויות שיהיו מנת חלקם של העובדים בעתידיים בחברה.

אחד הכלים שיעזרו לנו הוא גלגל הפדגוגיה.

בגלגל נוכל למצא כלים דיגיטלים אשר יתמכו באותן המיומנויות אשר החלטנו כצוות לטפח במסגרת הוראת המקצוע שלנו. המיומנויות הללו גם יעזרו לנו לטפח לומד עצמאי ששם לנגד עינו מטרה, הלמידה החא למידה מכוונת ולא כי כך החליטו.


לא פעם כתבתי על כך שהאימון עובד בשני הכיוונים, מורה תלמיד ומורה מורה, עלינו להתאמן כל הזמן בפיתוח גמישות מחשבתית ויצירתיות בחינוך וגם אנו בתור מוים חייבים למצא א המוטיבציה שלנו ללמד ולא מתוך אוטומט. מוזמנים להשתמש בקובץ הערוך והמתורגם שהכנתי לכם. תוכלו להוריד את המסמך בקישור הבא.

ממליצה לכם לקחת את שני המסמכים לישיבת הצוות הקרובה שלכם, מאמינה שיצמחו רעיונות נהדרים! מוזמנים לשתף אותי כאן בתגובות או דרך לשונית צור קשר.


654 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page