top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

יום הורים מסכם מחצית ב׳


המשפט הזה תלוי על קיר הכיתה שלי כבר מתחילת השנה התלמידים אמנם לא בילו המון זמן בכיתה אבל המשפט הזה הולך איתי מאז. כאשר חשבתי איך מסכמים שנה שכזאת, שנה היברידית שנה שבה היינו פנים מול פנים, זום לעיתים גם וגם. שנה שנדרשנו להמציא מחדש את התפקיד שלנו כמורים ואת מערכת היחסים שלנו עם התלמידים וההורים.


אני רואה את השנה הזאת במיוחד אבל בעצם כל שנה כמסע, מסלול שאנחנו עוברים ביחד עם התלמידים ואני חושבת שדווקא בשנה שכזאת שנה שהתגלו בה יש פערים לימודיים, חברתיים, פערים בכישורים ופערים נוספים שעוד יתגלו עם הזמן לשים את הפוקוס על הדרך של כל אחד ואחד מהתלמידים.


הכנתי טמפלט פשוט מאוד של דרך ושתי פסגות אותו ניתן להציג בפני התלמיד והוריו גם בצורה וירטואלית אם יום ההורים שלכם עדיין בזום או פנים מול פנים אם מתאפשר לכם (אני ממליצה לניילן כך שישאר לכם לשנים הבאות). הקריאו את המשפט ושאלו את התלמיד מה המשפט הזה מייצג עבורו ולאחר מכן תבקשו שהוא ימקם את עצמו באחת מן הנקודות. שימרו את השיח נקי חכו רגע לפני הערות המורים או סוגיות שתרצו להעלות ותנו לתלמיד מקום.


בתחילה אתם יכולים לשאול את התלמיד את השאלות הבאות:

  1. איך אתה מסכם את השנה?

  2. מדוע בחרת בנקודה זו?

  3. מה מסמלת עבורך הנקודה?

  4. האם נוח לך במקום בו בחרת?

  5. האם תרצה לפתוח את השנה הבאה במקום אחר?

  6. איך ניתן להתקדם מנקודה לנקודה?

השיח סביב המקום בו התלמיד רואה את עצמו הוא שיח רפלקטיבי וחשוב, בדרך כלל התלמידים וההורים שמגיעים ליום ההורים מגיעים כדי לשמוע מה יש למורה להגיד ולדעתי השיח צריך להשתנות, התלמיד והדרך שלו במרכז והוא זה שצריך להוביל את הדיון, עם עזרה שלנו כמובן.


בתמונה למעלה יש מיפוי עבורכם בנוגע לנקודות, אני ממליצה שלא לחשוף את הדף הזה לתלמדים אלא הוא נועד עבורכם, לתלמידים יכולה להיות פרשנות אחרת בנוגע למיקום של הנקודה וזה בסדר גמור! השיח הוא סביב התלמיד והרפלקציה האישית שלו בנוגע לתהליך אותו עבר השנה. צרו מרחב בו ניתן לשוחח בפתיחות וכך התלמיד יוכל להרגיש בטוח להסתכל על התהליך שלו.


בלינק https://bit.ly/33h9WfH תמצאו את קבצי הפידיאף אותם תוכלו להדפיס.


אם יש לכם תהיות או שאלות אתם מוזמנים להתייעץ איתי כאן בלינק.


מאחלת לכם (ולי) ולתלמידים שלנו יום הורים פורה ומקדם.

3,829 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page