top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

מה שלומכם?

עודכן: 3 בינו׳ 2021


האם עצרתם לברר מה שלומכם? מה שלום התלמידים?

אין ספק ששיח רגשי הוא אחד מנקודת התורפה של התקופה הנוכחית. אנחנו רגילים לראות את התלמידים על בסיס יום יומי, המוני שיחות מסדרון, קשר אישי שמאתגר בתקופה הנוכחית.

זאת לכאורה שאלה פשוטה ואני בטוחה ששאלתם בתחילת שיעור סינכרוני אותה אבל אז היו תקלות טכניות ונסיונות לשיעורים מפעילים, רצון קצת להתקדם בחומר ולהיות משמעותים ונדמה שהשאלה נדחקה לשוליים.

חשוב לי לבדוק מה שלום התלמידים שלי ולכן הכנתי מצגת לשיעור חינוך האחרון שלי ויחד קצת תרגלו פסיכולוגיה חיובית וביררנו מה שלומנו?

את המצגת פתחתי בנושא הבא:


הרשו לעצמכם להיות אנושיים

כאשר מקבלים רגשות כמו פחד, עצב או חרדה באופן טבעי, קל יותר להתגבר עליהם. דחיית הרגשות, חיוביים או שליליים, מובילה לתסכול ולאומללות. כשחווים כאב, נדמה שזה מעיד על כך שמשהו לא בסדר אתנו. למעשה, משהו לא בסדר איתנו אם איננו חווים עצב או חרדה מדי פעם. הפרדוקס הוא שכשאנחנו נותנים לעצמנו את הרשות להיות אנושיים ולחוות רגשות כואבים – אנחנו נוטים יותר להיפתח לרגשות חיוביים.


חשיבה חיובית היא לא בהכרח לראות הכול דרך משקפיים ורודים, אלא לגשת לאתגרים בחיים מתוך הסתכלות חיובית. המשמעות היא לא להתעלם מהדברים הרעים בחיים או להתכחש אליהם, אלא היכולת להוציא את המיטב גם ממצבים שליליים, הניסיון לראות את הטוב באנשים אחרים ולראות את עצמך ואת יכולותיך באור חיובי.


"אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות" ר׳ נחמן מברסלב


במצגת תמצאו חמישה כלים לתרגול פסיכולוגיה חיובית בצורה יום יומית ופשוטה, ואל תשכחו כדי להשתפר צריך להתאמן כך שהתרגול לא יכול להיות נקודתי אלא יום יומי על מנת ליצור הרגל חדש. את המצגת תוכלו להוריד בלינק כאן למטה, מוזמנים לחזור לספר לי בתגובות איך היה לכם עם שיעור החינוך בכיתות שלכם.



617 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page