top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

מסכמים שנה




2020 הייתה שנה רבת תהפוכות לכולנו, היו רגעים של הצלחה והיו רגעים של שבר, זאת בהחלט הייתה שנה שבה אנחנו והתלמידים שלנו תרגלנו המון גמישות מחשבתית ודפוסי מחשבה מתפתחים (גם אם לא עשינו זאת באופן ישיר) נדרשנו להתאים את עצמנו, שיטת ההוראה שלנו והגישה החינוכית שלנו למצב חדש ושונה ועשינו זאת בהצלחה, גם אם היו כמה מהמורות בדרך.


2021 לא מביאה איתה בשורה חדשה (בינתיים..) אנחנו פותחים אותה עם סגר שלישי ועם מערכת חינוך שעדיין עושה שינויים תוך כדי תנועה וגם אנחנו משתנים מרגע לרגע.


סיכום שנה

כל הזדמנות לאמן את שרירי הרפלקציה שלנו, תוכלו לקרא בהרחבה על רפלקציה בפוסט כאן היא הזדמנות מבורכת בעיני, כל מבט לאחור שכזה מאמן אותנו להסתכל מתוך מודעות על מה שעברנו ולאתר את הטוב (דבר שלא קל לרובנו). רפלקציה על השנה שחלפה מאפשרת לנו גם לחדד את המטרות שהצבנו בתחילת השנה, לדייק, לשנות ולתאים אותם עבורנו.

מה שמוביל אותנו בתהליך הרפלקציה היא ההבנה שזה תהליך ובתהליך יש הצלחות, קשיים וכישלונות ואם נבין מה הוביל אותנו להצלחה וגם לכישלון זה מקום ממנו אנחנו יכולים לצמוח כבני אדם.


איך זה נראה בכיתה?

הכנתי עבורכם דף סיכום שנה עם הפנים לשנה האזרחית הבאה, אם אתם נפגשים באופן פיזי עם התלמידים ממליצה להדפיס ולתת להם למלא אותו תוך כדי שיח על כשלונות והצלחות ועל כך שאצל כל אחד זה נראה קצת אחרת ואין אמת אבסולוטית אחת.

אם אתם עדיין מלמדים מרחוק תוכלו לשלוח אליהם את הקובץ ולאחר מכן במליאה ניתן לשוחח על הדברים ולבקש ממי שרוצה לשתף את הדף שלו, תוכלו כמובן לשמש דוגמה ולשתף קודם את שלכם, העובדה שגם המורה מתמודד עם עשייה שכוללת כשלונות והצלחות היא מודלינג חשוב בתהליך הרפלקציה, הרגשה שאני לא לבד בתהליך.


תוכלו להוריד את הקובץ כאן. http://bit.ly/3aGS3ff



בנימה אישית, במהלך שנת 2021 יעלו תכנים רבים שעוסקים בנושאים אימוניים, רגשיים ובכל אחד מהם הוספתי פיסקה של ״איך זה נראה בכיתה״ כדי לעזור לכם לתרגם את השיח הרגשי אימוני לעשייה בכיתה עם התלמידים. מוזמנים לשלוח אלי הודעה אם אתם זקוקים לעזרה נוספת בהטמעה של התכנים בכיתה שלכם, אני כאן כדי לעזור.



344 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page