top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיטל צבאג

פתיחת שנה דף המטרות שלי


חשבתי על שיעור פתיחה שיכול להוות פתח לשיח מעמיק עם התלמידים במיוחד אחרי שנה כל כך מטלטלת והמון חוסר וודאות. אני מאוד אוהבת מעבר לשיח ההיכרות עם התלמידים (בהנחה שזאת כיתה חדשה עבורי) לצאת עם מסמך, עם תכנית עבודה או לפחות עם התחלה של רעיון לשנה שתגיע.


מה יהפוך את השנה למוצלחת עבורי ועבור התלמידים? מה יכול לסייע לנו להצליח השנה ולהגשים את המטרות שלנו.. ובכן קודם כל לנסח אותן..


בהרבה מחקרים בתחום ההצלחה הגיעו למסקנה שישנו פער בין הרצוי למצוי, בין החלומות והשאיפות שלנו לבין המקום בו אנחנו נמצאים והם הגיעו למסקנה שעל מנת לצמצם את הפער הזה ככל הניתן אנחנו חייבים תכנית מסודרת, ניסוח מטרות בצורה מאוד מדוקדקת.


בשנות ה 70 ריצרד בנדלר ופרופסור ג׳ון גרינדר ניסו לבדוק מה הופך אנשים למצויינים הם תיעדו אנשים שנחשבו מצויינים בתחומם ואחת המסקנות שהם הגיעו אליה היא שאנשים מצלחים מסוגלים לנסח את המטרות שלהם בצורה מדוייקת.


בעיני מאוד חשוב להסביר לתלמידים שלכולנו יש מטרות שמשתנות לאורך השנה היום ותקופות החיים ואנחנו צריכים להתאמן על ניסוח מדוייק שלהם כדי שנוכל לחתור להשגתם. המטרות יכולות להיות בתחום האישי, חברתי וכמובן לימודי והדיון בכיתה הוא נטול שיפוטיות מצד המורה.


באתר של פרזנטציה בריבוע ישנה פעילות אינטראקטיבית נפלאה על ניסוח מטרות היטב תמצאו אותה בלינק הבא כאן בלינק תמצאו גם הנחיות לקיום הפעילות בכיתה.


על בסיס הפעילות הזאת הכנתי מצגת לכיתות הגבוהות יותר וכן דף פעילות לבצע בכיתה. את המצגת תמצאו כאן

אני מאמינה בהלכה למעשה ולא רק בתיאוריה ולכן הכנתי דף ניסוח מטרות את דף הפעילות לכיתה תוכלו למצא כאן

כאשר אני חינכתי את שכבת י׳ אספתי אלי את דפי המטרה ובזמן השיחות האישיות העלתי את הנושאים ויחד פיתחנו והרחבנו את דף המטרות. הדף נשאר אצלי וכאשר הם סיימו כיתה יב׳ החזרתי להם את הדף והיה מרגש לראות היכן התחלנו, מה עברנו בדרך והיכן אנו מסיימים.

בפוסט על פסיכולוגיה חיובית בכיתה תוכלו למצא עוד מידע והרחבה בנוגע לניסוח מטרות - כאן.


מוזמנים לשתף אותי אם העברתם את הפעילות בכיתה ואיך היה.

2,033 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page